Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü: Cahit Engin
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman
Set Amiri: Nejat Buvan, Işık Şefi: Rıdvan
Varol, Ali Güvenci, Sesleri Alan: Yorgo İliadis, Montaj: İsmail
Kalkan, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Zihniye Ören, Prodüksiyon Müdür: Avni
Turan, Reji Asistanı: Cevat Şahiner, Leyla Kenter, (Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiş, Ören Film
stüdyosunda renklendirilmiştir)
Oyuncular:
Yıldız Kenter, Leyla Kenter, Fatma
Belgen, Bilal İnci, Şükran Güngör, Sertan Acar, Handan Adalı, Feridun Çölgeçen,
Zeyno Çilem, Renan Fosforoğlu, Cemil Can Bıçakçı, Ahmet Turgutlu, Sertan Acar,
Şükran Güngör
Konu: Kan davasından kaçıp iki
kızı ve bir oğlu ile İstanbul’a gelen Anadolu kadınının kentteki dramatik
öyküsü.
Ödül:
► 1973 Sinematek Derneği’nin
düzenlediği araştırmada “Yılın en iyi 10 filminden biri”
* Refiğ,
bu filmin konusunu (yıllardır savunduğu düşüncelerin doğrultusunda), Batı
özentisinin topIumumuzda meydana getireceği olumsuzlaşmaların bir yansımasını
getirecek biçimde hazırlamıştı. Film, bu açıdan bir hayli kaba çizgilerle
meydana konmuştu. Büyük kentte kapıcılık yaparak çocuklarıı geçindirmeye
çalışan dul Fatma Bacı'yla, çocukların birinin bir kan davası, diğerlerinin ise
büyük şehri ahlak çöküntüsü ve Batı özentisi yaşama çabası içindeki çevreleri
tarafından mahva itilmesi, inandırıcı boyutlara erişemiyor, ancak Refiğ’in
düşüncelerinin doğrulamasını getirmek çabası açısından dürüst ye namuslu bir
yere erişiyordu. Refiğ'in, dünya görüşünü böyle kaba' batılı bir hikaye yerine,
örneğin Akad'ın "Gelin"inde olduğu gibi, kişisel plandaki öykünün
gerisinde temel sorunları tam anlamıyla yansıtan, tipleri, olayları,
ayrıntılarıyla derin toplumsal ve ekonomik oluşmaları simgeleyen konularla
vermesi, kuşkusuz filmlerinin önemini ve kalıcılığını arttıracaktır. “Fatma
Bac” bunlara rağmen sinemamızın bugünkü koşulları içinde iyi niyetli ve dürüst
bir çaba olarak anılabilir. “Atilla Dorsay, Sinemamızın Umut Yılları”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder