MED CEZİR MANZARALARI (1989)
Yönetmen: Mahinur Ergun Öykü, Senaryo: Neslihan Eyüboğlu, Mahinur Ergun Görüntü Yönetmeni: Ümit Ardabak Müzik: Derya Köroğlu Yapım: Erka Film/Erkan Erzurumlu Makyaj: Corci, Senaryo Danışmanları: Prof. Dr, Özcan Köknel, Mehmet Aksoy, Kurgu: Mevlut Koçak,
Oyuncular: Zuhal Olcay, Kadir
İnanır, Yılmaz Zafer, Bülent Bilgiç, Meral Çetinkaya, Bülent Ufuk, Baki Tamer,
Ümit Yesin, Zerrin Doğan,
Konu: Amerika'da okuyan Zeynep, yurda
döner ve bir gece banka yöneticisi Erol'la yemeğe çıkar. Erol'un küstah ve maço
tavrı karşısında etkilenen Zeynep adamla ilişkiye girer. Ancak bir süre sonra
Erol'un bir ruh hastası olduğu ortaya çıkacaktır. Üniversiteyi Amerika'da
okuyan Zeynep (Zuhal Olcay), yurda döner. Amacı evlenip mutlu yuva kurmaktır.
Bu ara tavsiye ile bir bankanın yöneticisi Erol'la (Kadir İnanır) bir gece
yemeğe çıkarlar. Zeynep'in yumuşak ve duyarlı bir kişiliği olmasına karşılık,
Erol'un küstah ve maço tavrı giderek genç kadını büyüler. Zeynep, Erol'un kaba
davranışlarına ve cinsel fantezilerine ister istemez kendini teslim ederken
üzerindeki tedirginliği de tümüyle atamaz. Zeynep, bu garip ilişkiyi, eski
sevgilisi ve hala kendisine ilgi duyan psikiyatrist Ümit'e (Yılmaz Zafer)
anlatır. Bu psikolojik seanslardan sonra Erol'un gerçekte bir maço erkek değil,
bir ruh hastası olduğu ortaya çıkar. Ama yine de Zeynep, bu ilişkiden kopamaz.
ÖDÜL:
3. Ankara Film Şenliği'nde (1990)
► "Medcezir Manzaraları" en iyi
film
► Mahinur Ergun "en iyi
yönetmen",
► Zuhal Olcay "en iyi kadın
oyuncu",
► Kadir İnanır "en iyi erkek
oyuncu"
Jüri Üyeleri: Fee Vaillant
(Başkan), Agâh Özgüç, Yılmaz Duru, Oğuz Adanır, Önder Şenyapılı, Aytaç Arman,
Çetin Öner
4
"Medcezir Manzaralı" şaşırtıcı bir film. Şaşırtıcı olması, ne yazık
ki "iyi" bir film olmasından kaynaklanmıyor. Film, aslında ilk ağızda
ilginç geliyor insana. Çünkü ele alınan kişiler ve onların çevreleri, sinemamız
için oldukça yeni ve bakir. Ama film, bu "burjuva öyküsü" ve onu
esprilerle modern bir "jargon"la vermeyi deneyen senaryosunun
getirdiği olumlu beklentileri pek doğrulamıyor. (Atilla Dorsay, Farklı kişiler
ve yeni çevreler, Cumhuriyet g., 13 Nisan 1990)
4 Her şeye karşı Mahinur Ergun'un yeteneğini, işbirliğini ve
teknisyenlik düzeyindeki başarısını teslim etmeli. Seçtiği mekanları, yarattığı
kişilikleri, mizansenleri, diyalogları ve akıcı senaryosuyla gerçekten
"Amerikanvari bir dünya" kuruyor (Mehmet Açar, Beyaz Perde d. s.7, Mayıs
1990)
4
"Medeezir Manzaralı"nın ilk bakışta öne çıkan başarısı, akıcı bir
sinema diline sahi rı olması. Mekanların seçimi ve farklı, aykır: tiplerin ele
alınışı bazı sahnelerde ister istemez Mickey Rourke Kim Basinger çiftinin
"Dokuz Buçuk Hafta" adlı filmini anımsatıyor. Gerçekte Mahinur Ergun
da böyle cinsellik dozu yüksek bir mazoşist aşk öyküsünü yapmak için söz konusu
kaynaktan yola çıktığı açıkca belli (Agah Özgüç, Mazoşist bir aşk öyküsü, TV'de
7 Gün d., s.2, 13 Ocak 1991)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder