Powered By Blogger

8 Ekim 2022 Cumartesi

 

MED CEZİR MANZARALARI (1989) 


Yönetmen: Mahinur Ergun Öykü, Senaryo: Neslihan Eyüboğlu, Mahinur Ergun Görüntü Yönetmeni: Ümit Ardabak Müzik: Derya Köroğlu Yapım: Erka Film/Erkan Erzurumlu Makyaj: Corci, Senaryo Danışmanları: Prof. Dr, Özcan Köknel, Mehmet Aksoy, Kurgu: Mevlut Koçak,

Oyuncular: Zuhal Olcay, Kadir İnanır, Yılmaz Zafer, Bülent Bilgiç, Meral Çetinkaya, Bülent Ufuk, Baki Tamer, Ümit Yesin, Zerrin Doğan,

Konu: Amerika'da okuyan Zeynep, yurda döner ve bir gece banka yöneticisi Erol'la yemeğe çıkar. Erol'un küstah ve maço tavrı karşısında etkilenen Zeynep adamla ilişkiye girer. Ancak bir süre sonra Erol'un bir ruh hastası olduğu ortaya çıkacaktır. Üniversiteyi Amerika'da okuyan Zeynep (Zuhal Olcay), yurda döner. Amacı evlenip mutlu yuva kurmaktır. Bu ara tavsiye ile bir bankanın yöneticisi Erol'la (Kadir İnanır) bir gece yemeğe çıkarlar. Zeynep'in yumuşak ve duyarlı bir kişiliği olmasına karşılık, Erol'un küstah ve maço tavrı giderek genç kadını büyüler. Zeynep, Erol'un kaba davranışlarına ve cinsel fantezilerine ister istemez kendini teslim ederken üzerindeki tedirginliği de tümüyle atamaz. Zeynep, bu garip ilişkiyi, eski sevgilisi ve hala kendisine ilgi duyan psikiyatrist Ümit'e (Yılmaz Zafer) anlatır. Bu psikolojik seanslardan sonra Erol'un gerçekte bir maço erkek değil, bir ruh hastası olduğu ortaya çıkar. Ama yine de Zeynep, bu ilişkiden kopamaz.

ÖDÜL:

3. Ankara Film Şenliği'nde (1990)
      ► "Medcezir Manzaraları" en iyi film
      ► Mahinur Ergun "en iyi yönetmen",
      ► Zuhal Olcay "en iyi kadın oyuncu",
      ► Kadir İnanır "en iyi erkek oyuncu"

Jüri Üyeleri: Fee Vaillant (Başkan), Agâh Özgüç, Yılmaz Duru, Oğuz Adanır, Önder Şenyapılı, Aytaç Arman, Çetin Öner

4 "Medcezir Manzaralı" şaşırtıcı bir film. Şaşırtıcı olması, ne yazık ki "iyi" bir film olmasından kaynaklanmıyor. Film, aslında ilk ağızda ilginç geliyor insana. Çünkü ele alınan kişiler ve onların çevreleri, sinemamız için oldukça yeni ve bakir. Ama film, bu "burjuva öyküsü" ve onu esprilerle modern bir "jargon"la vermeyi deneyen senaryosunun getirdiği olumlu beklentileri pek doğrulamıyor. (Atilla Dorsay, Farklı kişiler ve yeni çevreler, Cumhuriyet g., 13 Nisan 1990)

4 Her şeye karşı Mahinur Ergun'un yeteneğini, işbirliğini ve teknisyenlik düzeyindeki başarısını teslim etmeli. Seçtiği mekanları, yarattığı kişilikleri, mizansenleri, diyalogları ve akıcı senaryosuyla gerçekten "Amerikanvari bir dünya" kuruyor (Mehmet Açar, Beyaz Perde d. s.7, Mayıs 1990)

4 "Medeezir Manzaralı"nın ilk bakışta öne çıkan başarısı, akıcı bir sinema diline sahi rı olması. Mekanların seçimi ve farklı, aykır: tiplerin ele alınışı bazı sahnelerde ister istemez Mickey Rourke Kim Basinger çiftinin "Dokuz Buçuk Hafta" adlı filmini anımsatıyor. Gerçekte Mahinur Ergun da böyle cinsellik dozu yüksek bir mazoşist aşk öyküsünü yapmak için söz konusu kaynaktan yola çıktığı açıkca belli (Agah Özgüç, Mazoşist bir aşk öyküsü, TV'de 7 Gün d., s.2, 13 Ocak 1991)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder