BÜŞRA (2009)
Yönetmen: Alper Çağlar, Senaryo: Bahadır
Boysal, Alper Çağlar, Görüntü Yönetmeni: Ulaş Zeybek, Müzik: Teoman,
Cahit Berkay, Panther Operatörü: Aris Aslanoğlu, Yapım: Akare
Film/ Alper Akman Yardımcı
yönetmen: Umut
Uluçınar, 2. Yardımcı Yönetmen: İzlem Genç, Yönetmen Asistanı: Ayşe
Başkaya, Storyboard Tasarım: Emre Sirel, Kameraman: Adem Güven, 1.
Kamera Asistanı: Çağlar Kanber, 2. Kamera Asistanı: Alp KOrfalı, Steadicam
Operatörü: Tuncay Başpınar Sanat yönetmeni: Duygu Kabaçam, Kostüm
Şefi: Özlem Baş, 1. Sanat Aisistanı: Onur Kurultay, 2. Sanat
Asistranı: Hakan Sallı , Makyöz: Özlem Coşkun, Kuaför: Ali
Aydın, Set Fotoğrafçısı: Özge Özdemir, Casting Direktörü: Renda
Güner, Castin Asistanı: Hülya Çelen, Set Teknisyeni: Serkan
Karaca, 1. Işık Asistanı: Mustafa Esin, 2. Işık Asistranı: Kemal
Öztürk, Prodüksiyon Amiri: Cihan Abdullaoğlu, Prodüksiyon Asistanı: Görkem
Saygıner, Set Amiri: Melih Sezgin, Set Asistanları: Hüseyin Pulaş,
Ayhan Çevrim, Murat Pulaş, Grip Operatörü: Aris Aslanoğlu, 1.
Asistan: Gökay Pulaş, 2. Asistan: Yunus Öğüt, Müzik: Aziz Berk
Erten, Ufuk Evcimen, Yağmur Sarıgöl, Kurgu: Alper Çağlar, Yapım
Sorumlusu: Emre Önel, Laboratuar: Sinefekt, Film Transfer: Ahmet
Saraçoğlu, Görsel Efektler: Özgür Taparlı, Teknik Yönetici: Yusuf
Özbek, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Renk
Düzenleme: Burcu Doğanay, Film Yıkama: Orhan Turgut, Selahattin
Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin
Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, ihan Kılıç, Ses Tasarım: Cenker
Kökten, Final Mix: Serdar Öngören, Ses Süpervizörrü: Taylan Oğuz,
Jenerik: Alper Çağlar, Bahadır Soysal
Oyuncular: Mine
Kılıç (Büşra ), Tayanç Ayaydın (Yaman), Ayşe Çiğdem Batur (Alara), Çoşku Cem
Akkaya (Ferit), Gülay Deniz (Melek), Kaan Urgancıoğlu(Titrek), Enise Ütük
(Selen), Alpay Özdoğancı (Selim Bey), Kaan Urgancıoğlu (Titrek), Erdi Işık (Morgöz),
Can Emre (Kirli), Murat Prosçiler (Uygar), Gülay Deniz (Melek Hanım), Mutlu
Güney (Hikmet Bey), Nesime Alış (Saadet Hanım), Hüseyin Özay (Rahman Bey),
Hakan Duran (Cem Tümüdar), Güray Dinol (Fehmi Dal), Serap Engin (Seynep),
Oğuzhan Sarıoğlu (Can), Mehmet Ali Yılmaz (Berk), Gönenç Sümer (Hitler
Kılıklı), Muhammed Tümer (Boksör kılıklı), Sedat Çağlar (Yusuf), Nadim Güç
(Haşim), Türkü Hazer (Elif), Esrin Özgüler (İffet), Duygu Sabancı (Bardaki
Kız), Adem Güven (Kameraman), Melih Sezgin (Terzi), Murat Pulaş (Vale), Baha
Duru (Aditörün asistanı), Umut Uluçınar (Güvenlik görevlisi), Bernardino
Sampoli (Patrti Bodyguard 1)Mert Özer (Patrti Bodyguard2), Serap Gürcüoğlu
(Defile protestocusu), Remziye Boz (Defile protestocusu), Nurcan Çelik )Defile
protestocusu)
Konu: "Büşra üniversiteden yeni
mezun olmuş, hayata atılmak üzere olan, muhafazakar ve varlıklı bir ailenin
türbanlı kızıdır. Modern ve progresif arzuları ile, ailesinin onu yetiştirdiği
ve alışkın olduğu değerler kendi içinde bir çelişki halindedir. Zeki,
maneviyata önem veren, ve yaşından öte bir bilgeliğe sahip olmasına rağmen
muhafazakar veya liberal Türkiye arasında nereye ait olduğunu çözememektedir.
Yaman nihilist köşe yazıları ve agresif romanlarıyla tanınan, liberal bir
gazeteci yazardır. İçe dönük bir yapısı varmış gibi gözükse de, çok dobra ve
pervasız konuşur, damarına basıldığında ortamın gerektirdiği diplomatik üsluba
aldırmadan ağzına geleni söyler, bunun sonucunda kaybedebileceklerini
umursamaz, aklı ve yeteneği sayesinde yarattığı krizlerin yol açabileceği
problemleri aşma gücüne sahiptir. Her kariyer insanı gibi o da belli bir
seviyede kente ve kent ilişkilerine mahkum olmuş, gerek kariyerinde gerek özel
hayatında kendisiyle çelişebilecek şeyler yapmış ama samimiyete ve açık yürekliliğe
karşı daima bir açık kapı bırakmıştır.
Ferit ise Büşra'nın ailesinin son derece
sıcak baktığı bir damat adayıdır. Özünde aşırı tutucu ve önyargılı bir şekilde
dindar olan Ferit, iş dünyasında ve arkadaşlarıyla olan sosyal hayatında ise
asla gerçek kimliğini deşifre etmez. Sürekli farklı maskeler takan bu asabi
genç adam, o kadar farklı kılığa ve davranışa bürünmüştür ki, bu kimliklere
özendiği mi yoksa onlardan nefret ettiği mi belli değildir.
Alara, doğunun aktüel öğretileriyle
modern&kentli kimliğini “kendince” birleştirmiş, Yaman ile ilişkisini
kaybetmemek için her türlü davranışı benimseyebilecek, alımlı bir genç
kadındır. Görünürde mükemmel çift oldukları Yaman'la son zamanlarda araları
iyice açılmıştır. Verdiği Yoga derslerindeki özdeyişleri ve felsefeleri kendi
hayatına uygulayamamakta, içinde fokurdayan fesatlığı ve Yaman'a olan trajik
alışkanlığını aşamayan müstehzi bir insandır.
Filmin esas konusu Büşra ile Yaman’ın tüm
engellere ve ideolojik farklılıklara rağmen önüne geçemedikleri çekim kuvveti,
ve sonunda alevlenen aşktır. İnsanların siyasi veya vicdani görüşlerine göre
değil, özlerinde yer alan benzerliklere göre değer kazandığı, naif bir aşk.
Bir yandan Ferit ve Alara’ya ve bir yandan
etraflarında tepki ile alevlenen muhafazakar ve liberal çevrelerine rağmen
birbirlerine karşı olan hislerini engelleyemeyen Büşra ve Yaman, başlarına
gelecek absürt komik engeller ve türlü belalara rağmen önyargılarını bir kenara
bırakıp birbirlerini tanımaya bir fırsat verirler.
Fiyaskoya dönüşen türban defilelerinden,
gençlerin çılgınca eğlendiği maskeli balolara, ara sokaklardan mahalle
kavgalarına kadar İstanbul'un en güzel ve en kirli yerlerinin var olduğu,
sevginin, baskının ve en önemlisi yalnızlığın sorgulandığı bir dram Büşra.
Türkiye’nin ve Türklerin birbirlerini kırmaya ve birbirlerinden uzaklaşmaya
meyilli olduğu bir dönemde, en insancıl ve doğal duyguların imkansız
mücadelesi.
Sonunda ortaya çıkan kaçınılmaz trajedi
ise, yaşadıkları toplumun en üzücü gerçeğini onlara mutlak bir biçimde anlatacak:
Hoşgörü olmayan toplumlarda, insanlar yalnızlığa mahkumdur." (Kyn:
Haberturk)
FİLMİ İZLE