Powered By Blogger

6 Ekim 2015 Salı

AŞK HIRSIZI (1961)

Yönetmen Osman F. Seden
Senaryo Bülent Oran, Osman F. Seden
Foto Direktörü Kriton İliadis
Yapım Kemal Film / Osman F. Seden 

 (Acar Film stüdyosunda seslendirilmiş, Kemal Film Platosunda filme alınmıştır).

Müzik Direktörü: Zeki Müren, Metin Bükey, Sazlar: Hakkı Derman, Şükrü Tunar, Feyzi Aslangil, İsmail Şençalar, Paraşko, Hasan Erkoç, Metin Bükey, Özcan Korkut, Suat Sayın, Necdet Gezen, Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut; Set Amiri: Hasan Danabaşoğlu; Aksesuar: Ali Kan, Cemil Paskap; Prodüksiyon Ekibi: İsmail Kızıldağ, İsmail Kınmlıoğlu, Cafer Çelebi; Işıklar:
Necati İltaç, Dekorlar: Zare Cirityan, Saim N. Bilge, Işık Asistanı: Fikret Güryalçın, İlhan Aslım; Kamera Asist.: Yavuz Gönenç, Reji Asistanları.: Mehmet Dinler; Montaj: Mehmet Bozkuş, Ali Siyavuş Laboratuvar: Mihail Skarpetis, Mahmut Babacan; Seslendiren:Lami Kamil; Prod. Amiri: Yüksel Tanık, Zeki Müren'in Besteleri: Kara Sevda - Deva Bulmayacak mı? - Bir Gönül Hikayesi – Söğüt Dalı - Sevda Güneşi, Hancı (S:İnal), Leyla (H.Telhüner), Yeşil Ördek (Özdenkçi), Entarisi Ala Benziyor, Mihriban Sevgilim, Azeri Türküsü


Oyuncular: Zeki Müren (Zeki), Leyla Sayar (Leyla), Ahmet Tarık Tekçe (Osman), Öztürk Serengil, Salih Tozan, Ulvi Uraz, Gül Gülgün (Jale), Melahat İçli (Suzan), Müfit Kiper (RuhiSelahattin İçsel (düğün sahibi), Öztürk Serengil, Salih Tozan (Recep), Ulvi Uraz, Memduh Ün (Cemil), Melahat İçti, Nec-det Tosun, Vahi Öz (Hacı Zülfü), Mualla Sürer (mahalleli), Rauf Ulukut, Müfıt Kiper, Şaziye Moral (Zeki’nin annesi), Renan Fosforoğlu (köstebek Salih), Şakir Arseven (polsi), Mu-ammer Gözalan (Doktor), İlhan Hemşeri (doktor), Osman Türkoğlu (Hasan), İhsan Özokur, Niyazi Vanlı (temizleyici), Günay Dinç, Saip Özince, Talia Saltı, Ahmet Sert, Orhan Aykanat, Mahmure Handan, Nuray Uslu, Rauf Ulukut, Cemil Paskap (çaycı), Günay Dinç, Saip Özince, Hasan Özokur


Konu: Hasta annesine bakabilmek için küçük bir bakkal dükkanında canla başla çalışan Zeki’nin vurdumduymaz ve kumarbaz ağabeyinin, Zeki'nin kazandığı paraları zorla almasını ve Zeki'nin hayatla olan mücadelesini anlatan film, oldukça ilgi gören bir film olmuştu.


Aşk Hırsızı’nın tek özelliği ise, filmde Zeki Müren'in bir şarkıcı olarak gösterilmemesidir. Rejisörlüğünü yaptığı Zeki Müren filmlerinde büyükşehir, Seden'in başlıca deneme alanıdır. Bunlarda, asıl önemli filmleri için yeni denemelere girişir; gerçek çevrelerden nasıl yararlanacağını uzun uzadıya araştırır. Seden'in çeşitli planları ilk bu filmlerde düzenlenmiştir; çeşitli açıları, çekimleri bunlarda denenmiştir. .Zeki Müren filmlerini inceleyenler yer soluk kesici güzellikte planlar, bölümlerle karşıla-şınca şaşırmamalıdırlar. Gerçekten çoğu zaman Seden anlattığı şeyden çok nasıl anlatalıcağaını resimleyeceğini önemsiyor; gerekirse ya da ona öyle geliyorsa her türlü kamera cambazlıklarına, çok hızlı, baş döndürücü kamera hareketlerine başvuruyor. Seden için özden çok biçim önemli oluyor. Süreklice ve gayet "eliptik" kaşesini taşıyan bir anlatıma dek. (“Gülşah Nezaket Maraşlı a.g.e. syf: 155 )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder