Yönetmen Ertem Eğilmez
Senaryo Sadık Şendil
Foto Direktörü Erdoğan
Engin
Yapım Arzu Film Oktay
Barkan, Nahit Ataman
Kurgu: Aleko Aleksandru,
Yönetmen Yardımcısı: Muzaffer Hiçdurmaz, Kamera Asistanı: Selçuk
Topçuoğlu, Set Fotoğrafları: Aytekin Çakmakçı, Negatif Kurgu: Hüsamettin
Üren, ,Müzik Cahit
Oben Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Laboratuar: Hüseyin Kuğu,
Sevinç Özkan, Hayati Akbulut, Işık Şefi: İlhan Aslım, Işık Asistanı: Süleyman
Çekiç, Veli Özşahin, Senkron: Osman Koşkan, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz
Kanat, Set Ekibi: Taci Erşan, Ahmet Akgün, Mehmet Oğuz, Nihat Cerit
(Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiş, Lale Film stüdyosunda
seslendirilmiştir. )
Oyuncular :Tarık Akan (Murat), Halit Akçatepe (Halit),
Kahraman Kıral (Kahraman), Metin Akpınar (Kancı Mehmet), Adile Naşit
(Öğretmen), Kemal Sunal (Yolcu), Sıtkı Akçatepe (Musta), Ali Yağız (Doktor),
Renan Fosforoğlu (Lokanta Sahibi), Ahmet Turgutlu (Kasap), Kamer Baba (Ziya
Efendi), İhsan Yüce (Tuvaletteki Adam), Necdet Yakın (Kahvedeki Adam), Bahri
Ateş (Kahvedeki Adam),
Konu: Küçük Kahraman, ağabeyi ve ağabeyinin
sadık arkadaşı Halit,birlikte yoksul ama neşeli bir hayat sürdürmektedir.
Devamlı bir işleri olmayan ve günlerini daha çok aylaklıkla geçiren bu ikilinin
tek amacı Küçük Kahramanın okuması ve hayatını kurtarmasıdır. Parasızlığa
rağmen keyifli bir hayat geçiren bu küçük ailenin mutluluğu öğretmenin
Kahramanla ilgili bir gerçeği ortaya çıkarmasıyla son bulur. Yapılan sağlık
taramalarının ardından kan kanseri olduğu anlaşılan Kahramanın en büyük isteği
ise bir televizyondur. Halit ve ağabey bundan sonra tüm güçlerini bir
televizyon alabilmek için harcayacaktır
Ödül:
5. Adana Altın Koza Film
Şenliği'nde (1973)
► "En Başarılı 2.
Film"
► Ertem Eğilmez, "En
Başarılı Yönetmen";
► Erdoğan Engin "En
Başarılı Kameraman"
► Cahit Oben "En
Başarılı Müzik".
►Sinematek
Derneği'nin düzenlediği soruşturmada "En İyi 10 Film"den biri oldu.
► Yılın en
önemli sürprizlerinden biri ise, Ertem Eğilmez'in "Canım Kardeşim'i oldu.
Yıllardır başarılı iş filmlerine (ve özellikle melodramlara) imzasını atmış
olan Eğilmez, halktan kişilerin öyküsünü anlattığı bu sıcacık komedide, Türk
sinemasında eşine rastlanmamış akıcı bir kurgu ve özenli bir fotoğraf çalışması
aracılığıyla, son derece canlı, insancıl, duygulu bir film ortaya koymuştu. Bu
filmi seyrederken, De Sica-Zavattini ikilisinin İtalyan komedilerini,
1950'lerin İngiliz komedilerini, biraz da Amerikan sinemasını ansıdık. Ama
bütün bunlar birer çağrışımdı ve Eğilmez, bizden tiplerle, bizden bir konuyla,
bizden bir çevreyi ortaya koymuştu. İstanbul'u kullanışı olağanüstü başarılı,
oyunculardan (giderek Tarık Akan' gibi genellikle yeteneksiz bir oyuncudan
bile) aldığı sonuç, yüksek bir düzeyde idi. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın
Umut Yılları” syf, 107 ”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder