Powered By Blogger

28 Mart 2018 Çarşamba

CELLAT (1975)

Yönetmen:Memduh Ün
Senaryo:Bülent Oran
Foto Direktörü:Kaya Ererez
Yapım:Uğur Film/Memduh Ün

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Reji Asistanları: Namık Karakılıç, Nurhan Saybakış, Kamera Asistanı: Erdoğan Ererez, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Prodüksiyon Müdürü: Sabri Aslankara, Yardımcısı: Kadir Yılmaz, Set Elemanları: Halil Dede, Rauf Özkök, Ali Oruç, Şerif Yılmaz, Montaj Senkron: Mehmet Özdemir, (Ören Film Stüdyosunda hazırlanmış, ve Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Serdar Gökhan, Mahmut Hekimoğlu, Melek Ayberk, Emel Özden, Reha Yurdakul, Tarık Şimşek, Oktar Durukan, İbrahim Kurt, Anuşka, Yeşim Yükselen, Nesrin Yeşilyurt, Senar seven, İhsan Gedik, Hüseyin Zan, Erdoğan Seren, Ahmet Kostarika, Tahsin Koray, Giray Alpan, Hakkı Kıvanç, Sönmez Yıkılmaz, Kadir Kök, Tevfik Şen, Oktay Yavuz, Yusuf Çetin, Özden Yüce, Niyazi Gökdere, Mehmet Ali, Oktay yavuz, Hüseyin Kutman, Aydın Haberdar, Abdi Algün, Mehmet Yağmur, Mustafa Doğan,


KONU: Filmde, karısına ve kız kardeşine tecavüz edilen bir adamın intikam hikâyesi konu edilir. Mimar olarak çalışan Orhan’ın düzenli bir hayatı vardır. Bir gün işteyken evine giren üç kişi, eşine ve kız kardeşine tecavüz eder. Bu olaydan sonra Orhan’ın eşi ölür, kız kardeşi de akıl hastanesine kaldırılır. Orhan, polislerin suçluları yakalayamaması üzerine sokaklarda suçluları aramaya başlar. Her gece dışarı çıkmakta ve suç işlerken yakaladığı insanları öldürmektedir. Polis artık bu seri katilin peşindedir. (Ali Abbas Fidan)

Memdh Ün Anlatıyor:
Paris'te Charles Bronson'un bir filmini seyretmiştim. Üç serseri bir eve giriyor ve evdeki kadınla, kıza tecavüz ediyorlardı Mimar olan kadının kocası, polis katilleri bulamadığı için intikam almaya karar veriyor; kendine özgü yöntemlerle, rastladığı yasadışı serserileri öldürüyordu Cellat’ı bu Bronson filminden uyarladım. İskelet aynıydı. Fakat Cellat'ta kahraman tecavüzcü serserileri buluyor ve kendi yöntemleriyle biraz da sadistçe öldürüyordu. Bülent Oran'la düzenledik senaryoyu. Paris'te yaşayan, arkadaşım Can Ok sinema da teyp çalıştırarak filmin seslerini kaydetti, Yıllara Amerika'da kalmış olan sinema yazarı ve öğretim görevlisi Mustafa Gürsel de çevirdi bunları. Bülent'le bu aşamadan sonra çalış-maya başladık. Bugün seyrettiğimde, film eskimemiş geldi gözüme. Cellat zaman içinde demlenmiş, boyutlanmış. Bir de işçilik ve oyunculuklar düzgün olduğu için film hiç eskimemiş gözüküyor. Tam tersine, bugünkü İstanbul'un aynası bu film: kompartımanlarda işlenen cinayetler, soygunlar, kapkaçlar, gece adam çevirmeler. Bir, taksici öldürmeleri yok filmde. Sanki 1975 yılında, bugünkü İstanbul'un içinde bulunduğu feci durumu anlatmışım. O yüzden filmi seyrettiğim zaman çok beğendim.

Filmde olumsuz eleştireceğim şeylerden ilki, kahramanımızın işlediği cinayetlerin polis tarafından çabuk çözüleceğini seyirciye hissettirmiş olmam. Filmin ticari başarısı 7 civarında oldu. Bugün oynasa çok daha fazla olacağını düşünüyorum Bu filmimde hiç çekmediğim kadar sert seks sahneleri çektim. Çünkü gerekliydi. Kahramanı sonlarda tecavüzcü serserilere uyguladığı şiddeti mazur gösterebilmek için evde kadınların da ne kadar büyük bir şiddete uğradıklarını anlatmam gerekiyordu. Bu nedenle tecavüzcüler kızın giysilerini yırttılar, memeler falan gözüktü. Ama abartılı çekmedim bu planları, gerektiği kadar gösterdim kadın bedenlerini. Serserilerden biri kadının giysilerini parçalayıp indirdikten sonra memelerine ustura atıyordu

Yalnızca bu davranış bile seyircinin gözünde, Serdar Gökhan'ın adamasadistçe davranmasını haklı çıkaracaktı. “Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor”, Kabalcı Yayınları, Ağustos 2009 – İstanbul”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder