Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Memduh Ün,Lütfi Akad (Villiam Irish'in bir romanından)
Foto Direktörü: Mustafa Yılmaz
Fon Müziği: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Uğur Film / Memduh Ün
Ar Direktör: Semih Sezerli, Prodüksiyon Amiri: Adnan Uygur, Reji Asistanları: Tunç Başaran, Mehmet Bozkuş, Bilge Benderli, Işık Direktörü: Rıdvan Varol, Asistanları: Ömer Ekmekçi, İhsan Gedik, Dekor: Sohban Koloğlu, Kamera Asistanları: Hüseyin Birol, Cemal Yılmaz, Sesleri Alan: Marko Buduris, Set Amiri: Nuri İnal, Set Asistanları: Nejat Buvan, Ergun Sipahi, Montaj/Senkron: Diamandi Filmeridis, Laboratuvar: Cemil Orhon, Negatif Montaj: Cengiz Arlı, (Ören Stüdyosunda Hazırlanmıştır.)
Oyuncular: Fatma Girik (Fatma), Tamer Yiğit (Mehmet), Reha Yurdakul (Murat Gürsoy)Hüseyin Baradan (Yusuf), Diclehan Baban (Necla). M. Ali Akpınar (Cahit), Süha Doğan (Cahit Doğan), Hakkı Haktan (Ali Güner), Tunç Başaran (Eczacı), Nuray Uslu (Sevim), Zuhal Tan (Hale), Faik Coşkun, Kaya Erçakar (Volkan), Hüseyin Güler, Ad-nan Uygur, Faik Coşkun (Otelci), Gülten Ceylan, Selahattin Içsel (Sevim’in babası), Abdullah Ferah (Garson), Orhan Çpoban (Garson), Celal Ersöz (Selim), Kaya Erçakar, Kaya Volkan (Selim Gürsoy)
Konu: Fatma (Fatma Girik) Tarsus'tan artist olabilme umuduyla istanbul'a gelip çaresizlikten bir dans salonunda çalışmak zorunda kalan genç ve güzel bir kızdır. Her gece hiç tanımadığı erkekklerle gecenin ilerlemiş saatlerine kadar dans eder. Çünkü ne kadar çok kişiyle dans ederse o kadar çok para kazanır. Bir gece Mehmet'le (Tamer Yiğit) tanışır. O güne dek karşılaştığı kiişilerden çok farklıdır. Gidecek bir yeri olmadığı için evine alır ve onun Tarsus'ta kapı komşusu olduğunu öğrenir. Mehmet de Fatma gibi büyük kentte büyük umutlarla gelip, gerçeğin duvaarına çarptıktan sonra düş kırıklığına uğrayan küçük insanlar kervanına katılanlardan biridir. Ama o buna razı olmayıp kısa yoldan zengin olmak isteme dürtüsüyle hırsızlık yaparak bir miktar paraya sahip olmuştur. Ama yaptığı işten pişmanlık duuyar, üstelik polis de peşindedir. Sonunda Fatma ile parayı çalldığı yere bırakmak ister. Bu kez de kendilerini hiç de beklemeedikleri bir sürpriz karşılar. Evin sahi-bi öldürülmüştür. Mehmet bu kez yalnızca hırsız olarak değil, aynı zamanda katilolarak da aranmaya başlar. Tek seçenekleri gerçek katilleri bulup polise teslim etmektir. Ve onların peşine düşerler.
Bire On Vardı'nın senaryosunu Lütfi Akad'la oluşturduk. Romana bağlı kaldık, fazla bir şeyeklemedik. Yeniden seyrettiğimde çekimde kurgusunun çok başarılı olduğunu gördüm. Çok uzun sürmedi çekimler. 26-27 günde bitirmiş olmalıyım. Filmin işi ise ortanın biraz üstündeydi. Bugün baktığımda, filmi çok başarılı buluyorum, ama ne-den seyirciyle tam bütünleşmedi, bunun yatını veremiyorum.
Cinayetin işlendiği, Reha Yurdakul'un yatıp kalktığı mekan, içinde ok film çekilen, özellikle Kemal Filmin nerdeyse resmi platosu kimliğindeki Kani Nazım Dilman adlı avukatın eviydi. Filmin belli başlı sahnelerini orada çektik. Ama bu ev tek mekan gibi görulse de arklı farklı mekanlardan bir bütün oluşturmuştum. Evin kendisi, kasanın bulunduğu dekor, Maslak'da askeriyeye ait bir mekandaki, Sulıan Abdülhamit'in yaptığı söylenen gösterişli merdivenler, 4. Levent'te bir apartmanın kalorifer dairesi bütünü oluşturan parçalardı. Tabii anlaşılamıyor-du filmi izlerken.(Memduh Ün)
Senaryo: Memduh Ün,Lütfi Akad (Villiam Irish'in bir romanından)
Foto Direktörü: Mustafa Yılmaz
Fon Müziği: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Uğur Film / Memduh Ün
Ar Direktör: Semih Sezerli, Prodüksiyon Amiri: Adnan Uygur, Reji Asistanları: Tunç Başaran, Mehmet Bozkuş, Bilge Benderli, Işık Direktörü: Rıdvan Varol, Asistanları: Ömer Ekmekçi, İhsan Gedik, Dekor: Sohban Koloğlu, Kamera Asistanları: Hüseyin Birol, Cemal Yılmaz, Sesleri Alan: Marko Buduris, Set Amiri: Nuri İnal, Set Asistanları: Nejat Buvan, Ergun Sipahi, Montaj/Senkron: Diamandi Filmeridis, Laboratuvar: Cemil Orhon, Negatif Montaj: Cengiz Arlı, (Ören Stüdyosunda Hazırlanmıştır.)
Oyuncular: Fatma Girik (Fatma), Tamer Yiğit (Mehmet), Reha Yurdakul (Murat Gürsoy)Hüseyin Baradan (Yusuf), Diclehan Baban (Necla). M. Ali Akpınar (Cahit), Süha Doğan (Cahit Doğan), Hakkı Haktan (Ali Güner), Tunç Başaran (Eczacı), Nuray Uslu (Sevim), Zuhal Tan (Hale), Faik Coşkun, Kaya Erçakar (Volkan), Hüseyin Güler, Ad-nan Uygur, Faik Coşkun (Otelci), Gülten Ceylan, Selahattin Içsel (Sevim’in babası), Abdullah Ferah (Garson), Orhan Çpoban (Garson), Celal Ersöz (Selim), Kaya Erçakar, Kaya Volkan (Selim Gürsoy)
Konu: Fatma (Fatma Girik) Tarsus'tan artist olabilme umuduyla istanbul'a gelip çaresizlikten bir dans salonunda çalışmak zorunda kalan genç ve güzel bir kızdır. Her gece hiç tanımadığı erkekklerle gecenin ilerlemiş saatlerine kadar dans eder. Çünkü ne kadar çok kişiyle dans ederse o kadar çok para kazanır. Bir gece Mehmet'le (Tamer Yiğit) tanışır. O güne dek karşılaştığı kiişilerden çok farklıdır. Gidecek bir yeri olmadığı için evine alır ve onun Tarsus'ta kapı komşusu olduğunu öğrenir. Mehmet de Fatma gibi büyük kentte büyük umutlarla gelip, gerçeğin duvaarına çarptıktan sonra düş kırıklığına uğrayan küçük insanlar kervanına katılanlardan biridir. Ama o buna razı olmayıp kısa yoldan zengin olmak isteme dürtüsüyle hırsızlık yaparak bir miktar paraya sahip olmuştur. Ama yaptığı işten pişmanlık duuyar, üstelik polis de peşindedir. Sonunda Fatma ile parayı çalldığı yere bırakmak ister. Bu kez de kendilerini hiç de beklemeedikleri bir sürpriz karşılar. Evin sahi-bi öldürülmüştür. Mehmet bu kez yalnızca hırsız olarak değil, aynı zamanda katilolarak da aranmaya başlar. Tek seçenekleri gerçek katilleri bulup polise teslim etmektir. Ve onların peşine düşerler.
Bire On Vardı'nın senaryosunu Lütfi Akad'la oluşturduk. Romana bağlı kaldık, fazla bir şeyeklemedik. Yeniden seyrettiğimde çekimde kurgusunun çok başarılı olduğunu gördüm. Çok uzun sürmedi çekimler. 26-27 günde bitirmiş olmalıyım. Filmin işi ise ortanın biraz üstündeydi. Bugün baktığımda, filmi çok başarılı buluyorum, ama ne-den seyirciyle tam bütünleşmedi, bunun yatını veremiyorum.
Cinayetin işlendiği, Reha Yurdakul'un yatıp kalktığı mekan, içinde ok film çekilen, özellikle Kemal Filmin nerdeyse resmi platosu kimliğindeki Kani Nazım Dilman adlı avukatın eviydi. Filmin belli başlı sahnelerini orada çektik. Ama bu ev tek mekan gibi görulse de arklı farklı mekanlardan bir bütün oluşturmuştum. Evin kendisi, kasanın bulunduğu dekor, Maslak'da askeriyeye ait bir mekandaki, Sulıan Abdülhamit'in yaptığı söylenen gösterişli merdivenler, 4. Levent'te bir apartmanın kalorifer dairesi bütünü oluşturan parçalardı. Tabii anlaşılamıyor-du filmi izlerken.(Memduh Ün)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder