Senaryo Ve Yönetmen: Zeki Demirkubuz, Görüntü Yönetmeni : Emre Erkmen, Eser: Nahid Sırrı Örik, Yapımcı : Yerli Film / MaviFilm , Zafer Çelik/ Zeki Demirkubuz Ortak Yapımı Sanat Yönetmeni : Nilüfer Çamur Giritlioğlu , Kostüm Tasarım: Ceylan Şenbark, Kostüm Tasarım Asistanı : Sevgi Duman, Yardımcı Yönetmen: Özkan Yılmaz, Fragman Kurgu : Ersin Kahraman, Online Kurgu: Ersin Kahraman, Kurgu: Zeki Demirkubuz, Tamer Eşkazan, Renk Düzenleme: Tolga Girici, Negatif Kayıt : Kadir Burç, Işık Şefi : Hatip Karabudak, Sanat Asistanı: Mehmet Seyhan Ünver, Makyaj: Emine Türk, Ses Tasarım: Suat Onur Ayas, Ses Kayıt: Murat Şenürkmez , Optik Ses Transfer : Soner Koç , Miksaj: Serdar Öngören, Boom Operatörü: Furkan Atlı, Özel Efekt Süpervizörü: Cihat Parlak, Cast Sorumlusu : Türkan Sinanoğlu , Teaser Afiş Tasarımı : Rodin Alper Bingöl, Ortak Yapımcılar: Temel Kerimoğlu, Baha Serter, Kadir Albaş,
Oyuncular :
Serhat Tutumluer (Halit), Berrak Tüzünataç (Mükerrem), Nergis Öztürk (Seniha),
Selen Uçer, Hasibe Eren, Münire Apaydın, Birsen Dürülü, Bora Cengiz , (Nüzhet),
Radife Baltaoğlu (Nuriye Hanım), Nergis Çorakçı, Özlem Ünaldı (Emel), Rafi
Emeksiz, Ferda Işıl, Serdar Orçin (Savcı), Deniz Alan (Eribe), Hatice Aslan,
Nihal Koldaş, Reyhan İlhan, Mustafa Uzunyılmaz, Hakan Salınmış, Rafi Emeksiz,
Can Anamur, Birsen Dürülü, Şule Demirel, Yeşim Gül, Hatice Aslan,
Konu: 1930’lar
Zonguldak... 29 Ekim gecesi Cumhuriyet balosu yapılmaktadır. Bu küçük, sıkıcı
kömür kentine iki ay önce taşınan maden mühendisi Halit, eşine az rastlanır
güzellikteki karısı Mükerrrem, Halit’in kız kardeşi ve sığıntısı Seniha da
davetlilerin arasındadır. Kentin en zengin ailesinin oğlu Nüshet, yengesini
dansa kaldırdığında, oturduğu kuytu köşeden onları gözleyen Seniha, Mükerrem’in
bu kız gibi güzel çocuğa karşı koyamayacağını hemen farketmiş, Tanrı’nın onu
çirkinliğin yazgısına boyun eğen olmaktan, güzelliğin kaderini çizen
mertebesine yükseltmeye karar verdiğini o anda anlamıştır.
Kıskanmak Filmi Konusu
Zeki Demirkubuz, Nahit Sırrı Örik’in 1946
yılında yazdığı aynı adlı romanından senaryolaştırdığı filmi Kıskanmak’ı NTV’ye
anlattı: “Çirkin bir kadının bir gün fırsatını bulunca ne gibi trajedilere yol
açabileceğini merak ettim.”2006 yılında Kader adlı filmi ile Altın Portakal’da
“En İyi Film” ödülünü kazanan Zeki Demirkubuz’un son filmi Kıskanmak‘ın
çekimleri Safranbolu’da devam ediyor. Serhat Tutumluer, Berrak Tüzünataç ve
Nergis Öztürk’ün rol aldığı film bir roman uyarlaması… Yazar Nahit Sırrı
Örik’in 1946 yılında yazdığı aynı adlı romanından senaryolaştırılan film,
1930’lu yılların Zonguldak’ında geçiyor. Bu Demirkubuz’un ilk dönem filmi.
Demirkubuz filmini, ele aldığı kişilikleri
ve filmlerinde neden müzik kullanmadığını NTV’ye anlattı:“Yine insanın
doğasıyla ilgilenen bir film hazırlıyorum. Bu anlamda da tema ve mesele olarak
diğer filmlerimden farkı yok. En büyük farkı anlattığı dünya, atmosferi ve
dönem olması. Dönem filmi olunca diğer filmlerimde olduğu gibi birşey değil…
Çok daha fazla talepleri olan bir film. Mesela film için kullandığımız ev
sıfırdan yapıldı, İstanbul’dan kamyonlarca eşya getirildi. Tüm kostümler
dikildi.
"Çirkinlik kavramından etkilendim.“
Çirkin olmanın nasıl bir şey olduğu
üzerine çok kafa patlattım. Çirkin olmaktan güzelliğin nasıl göründüğünü
görmeye çalıştım ama çok büyük emek verdim bu konu için. Gündelik hayatta hiç
fark etmediğimiz, adam yerine bile koymayacağımız bir insanın sıradan hatta
çirkin bir kadının hatta kurumuş bir kadının dünyasında neler olabileceğini
hatta bir gün fırsatını bulunca ne gibi trajedilere yol açabileceğini çok merak
ettim. Zaten romanı çekmeye karar verince diğer her şeyi unuttum, tamamen buna
odaklandım.
Kişilikleri izleyiciye hissettirmek…
“Genel olarak sevsinler ya da sevmesinler ilişki kursunlar ya da kuramasınlar…
Benim istediğim şey de budur zaten. Bir kişiliği hissetmelerini sağlamak. Bir
insanla tanışırsınız. İsterseniz bu insanı çok sevin, isterseniz nefret edin;
eğer bu bir kişilik uyandıramamışsa sizde sevginiz ya da nefretiniz birkaç gün
sonra geçer. Ama bir kişilikse hangisi olursa olsun, sizde bir şey uyandırır.
Bir duygu yaratır sizde. Benim amaçladığım şey zaten böyle bir şey. Yurtdışı ya
da yurtiçinde bu fark etmiyor. Sadece böyle bir kişiği hissettiklerini görmek
istiyorum ve görüyorum.
"Filmlerimde neden müzik
kullanmıyorum?“
Sinemayla müzik kötü bir evlilik… Tuhaf
bir evlilik… Hiçbir kriteri olmayan aşağılık bir evlilik derecesinde birbirini
kullanan evlilikler vardır. İnsanlar birbirlerini kullanmak için o ililşkinin
içinde kendilerini bulurlar. Günümüzde müzikle sinema ilişkisi biraz da buna
benzedi. O onun pisliklerini eksikliklerini kapatıyor, diğeri de onun
pisliklerini kapatıyor. Bunu böyle görüyorsam, bu konu benim dikkat etmem,
hatta dikkat etmemden öte tavır göstermem gereken bir konu. Bir sahneyi yeteri
kadar olması gerektiği gibi anlatamazsınız yine aynı şekilde mizansenini
sahnenin yazılma amacını anlatamazsanız müzik devreye girer.”
(www.baglanbize.com)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder