Özgün Hikaye Pınar Kür, Feyzi Tuna
Senaryo: Feyzi Tuna
Konuşmalar Bülent Oran
Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca
Yapım: Mine Film/Kadri Yurdatap Negatif
Kurgu: Muzaffer Karataş, Ömer Aksu, Sesleri Alan: Erkan Aktaş, Çevre
Düzeni: Turgut Pelit, Alaaddin İzgü, Hüseyin Ünlü, Aydınlatma
Sorumlusu: Aslan Yıldız, Yardımcıları: Gürçen Çeliker, Mehmet
Uluyol, Görüntü Yönetmeni yardımcıları: Mahmut Yumuşak, Füsun Selen, Yönetmen
Yardımcıları: Biket İlhan, Saime Akçura, Yapım Sorumlusu: Mehmet
Akdil, Sanat Yönetmeni: Jale Onanç, Kurgu Eşleme: Nevzat
Dişiaçık, (Fono Film Stüdyosunda hazırlanmıştır).
Oyuncular: Türkan Şoray, Cihan Ünal,
Karman Yüce, Alev Altın, Engin İnal, Fatoş Sezer, Gül Vergon, Güler Ökten,
Zafer Önen, Barış Altay, Mine Çayıroğlu, Menekşe Çayıroğlu, Oktay Tezcanlı,
Mürvet Tuna,
Konu: Film kent soylu bir ortamda evlilik
kurumunu, mutluluk ve tutarlı bir ilişki kurabilmenin olanaklarını konu
almaktadır. Nuran, zengin biriyle evle nen bir ev hanımıdır. Zamanını çocuğu
ile birlikte geçiren Nuran kocasının kendisini aIdattığını öğrenir. Bunu
bildiğini belli etmeyen Nuran, kocasıyla iletişimini daha da geliştirerek
soruna aşmaya çalışır. Ne var ki, kocasının evde verdiği bir davete metresini
de çağırması üzer-ne Nuran ayrılmaya karar verir. Kocasını terk eden Nuran,
eski işine geri döner ve bir ev kiralar. Yeni yaşamına alışmaya çalışan Nuran,
bir yemekte tanıştığı Metin'le duygusal yakınlaşma içine girer. Metin'de zengin
karısıyla aynı evi yıllarca paylaşmak zorunda kaldığını belirtir. Nuran
karısıyla tüm duygusal bağları kopan (Bunun sorumlusu olarak Metin' in karısı
suçlanır) Metin, sevgiye dayalı bir birliktelik kurmak için her 'türlü çevresel
etkeni aşarlar ve mutluluğun başlangıcına ulaşırlar. Filmde de toplumsal yaşamımızda
denklik gösteren olay kocanın karısını aldatması üzerine kadından beklenen in
olayı görmezlikten gelmesi, "ufak tefek" şeyler için yuvasını
yıkmamasıdır. Kadın-erkek herkes Nuran'dan kocasının yaptığını göz ardı
etmesini ister. Metin'in karısı da yaşanan mutsuzluğu aşma çabası göstermeden
kocasını başkalarına kaptırmamak için elinden geleni yapan biridir. Filmdeki
her kadın karakter gündelik yaşantıda sıklıkta görebileceğimiz kişiliklerdir.
Filmde önemli olan bir nokta da Nuran'ın ilk kocasının yaptığının yanlışı
olduğunu söyleyerek çocuğundan annesini affetmesini istemesidir. “Soner Derse,
“Türk Sinemasında Aşk”
Ödül;
22. Antalya Altın Portakal
Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (22 – 29 Eylül 1985)
► Engin İnal "en iyi
yardımcı erkek oyuncu".
Jüri Üyeleri: Lütfi Ö. Akad, Rekin Teksoy,
Selda Alkor, Müşfik Kenter, Metin Deniz, Süreyya Duru, Halim Horasan, Nejat
Gökçe, İhsan Yüceözsoy, Alpaslan Öner, Mevlüde Aydın, Süleyman Akyüz.
* Bence kırk beş milyonluk ülkemizde
böylesi kadınlar yok mu? Var elbette. Var olmasına var da, sayıları ne? Bence
ülkemizde böylesi kadınlar, bir hayli azınlıkta kuşkusuz. Kırsal kesimdeki
kadınlarımızı bir yana bıraksak bile, kentlerimizde, kasabalarımızda,
sanayileşmeyle birlikte büyük kentin varoşlarında yoğunlaşan milyonlarca
kadınımızın sorun lan, filmde ele alınan Nuran'ların bunalımları ile
özdeşleştirilebilinir mi? Bize göre yanlışlık buradan kaynaklanıyor. Filmde
ele alman kadını seçimi yanlış. (Çetin A. Özkırım, Vitrini olmayan bir
yönetmenin bir vitrin çalışması, Video sinema, S.: 12, Haziran 1985) “Agah
Özgüç, “Türk Filmleri Sözlüğü” 2. Cilt,syf:225
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder