Powered By Blogger

23 Ocak 2016 Cumartesi

YİĞİT YARALI OLUR (1966)

Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Lütfi Ö. Akad
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Metin Film/Işık Toroman


Yönetmen yardımcısı: Mine Cezzar, Ses Kayıt: Necip Sarıcıoğlu,


Oyuncular: Yılmaz Güney (Yusuf), Hülya Koçyiğit (Gül), Muhterem Nur (Melahat), Tuncel Kurtiz (Remzi Kocael), Kenan Pars (Şevket), Hakkı Haktan (Ustabaşı Hakkı), Fadıl Garan, İsmet Biber, Asım Nipton, Hüseyin Zan (Ali), Leman Akçatepe (Gül’ün annesi), Zeki Sezer (Komiser), Behçet Nacar (işçi), Fadıl Garan (hurdacı İsmail), Selâhattin İçsel (çaycı)


Konu: Dürüst ve çalışkan bir genç olan Yusuf (Yılmaz Güney) İstanbul'a geldiğinde bir demir çelİk fabrikasında iş bulur. Tek ideali, aynı mahallede oturan Gül’le (Hülya Koçyigit) evlenmektir. İki genç birbirlerini severler Gül de Yusuf gibi bir fabrika işçisidir Yusuf, köyünde bıraktığı annesine yardım ederken, bir yandan da evlilik hazırlığı içindedir.


Gül'ün, eski bir kabadayı olan babası Recep (Asım Nipton), kızının Yusuf’la evlenmesine gizliden gizliye karşı çıkar. Recep, işsiz güçsüz, ayyaş bir adamdır. Fabrikada çalışan kızının kazandığı parayla meyhanelerde sabahlamaktadır. Eğer kızı evlenip giderse, içki alemlerinden mahrum kalacaktır. Bu nedenle kızını elinden kaçırmak istemez.


Yusuf, nikâh hazırlıklarına başlamak üzere fabrikada biriken parasını almak ister. Fakat muhasebecinin ve patronu Remzinin (Tuncel Kurtiz) çıkardığı hesap, hakkı olan paranın çok altındadır. Yusuf şaşkındır. Bu işin içinde bir bit yeniği olduğunu sezer. Alnının teriyle kazandığı paralan onlara yedirmemek için, bir gece gizlice fabrikaya girer. Muhasebe bürosunda dolapları karıştırırken vergi defterlerini bulur. Ancak, bunlar maliyeye az vergi vermek için düzenlenmiş hileli defterlerdir. Tam bu sırada fabrikaya gelen patronu Remzi ve adamı, eski kalpazanlardan Hakkı (Hakkı Haktan) ustabaşıyla karşılaşır. Remzi silahını çeker, Yusuf atılır. Boğuşma sırasında Hakkı Usta, Remzi'nin silahından çıkan bir kurşunla yaralanır. Yusuf, sahte vergi defterlerinden birini alıp kaçar.


 Polis peşindedir. Yusuf, sahte defteri Gül'e emin bir yerde saklaması için teslim eder. Ardından tutuklanır. Yusuf hapistedir. Rem-zi'nin gizli iş ortağı, pavyoncu Kenan (Kenan Pars), suç kanıtı defterin Gül'de olduğunu öğrenir. Gül, başlarına gelen bu beladan kurtulmak için çareler ararken, Kenan'ın dost hayatı yaşadığı ve onun pavyonunda çalıştığı dansöz Melahat'la (Muhterem Nur) tanışır. Melahat ve Kenan, Gül'den sakladı-ğı sahte vergi defterini isterler. Karşılığında ise her türlü yardımı yapacaklardır. Özellikle de Yusuf’un kurtulmasını sağlayacaklardır. Tüm bu vaatlere inanıp saflığının kurbanı olan Gül, Yusufun kendisine teslim ettiği sahte vergi defterini götürüp iade eder.
Kenan ve Melahat, Gül'ü berberlere, kua-förlere taşırlarken, ayyaş babasını da bol paraya boğarak elde ederler. Sıra, Gül'ü kötü yola düşürmeye gelmiştir. Amaçları bu saf kızı sermaye olarak kullanmaktır. Üstelik Kenan’ın da Gül’de gözü vardır. Kenan, Melahat’ın evinde Gül’e tecavüz etmek isterken, metresi tarafından engellenir.


Yusuf duruşma günü Adliyenin penceresinden atlayıp kaçar. Eve geldiğinde Gül'ü bulamaz. Nişanlısının Melahat’ın evinde olduğunu öğrenir. Bir ihanet kuşkusu içindedir. Baba Recep, Kenan'a Yusuf’un hapisten intikam için kaçtığı haberini verir. Kenan ve adamlarıyla çatışmaya giren Yusuf, yaralanır. Onu öldü sanıp baygın bir durumda bir çöplüğe atarlar. Gül, ölüm halindeki sevgilisini bulup kurtarır. Ona tüm gerçeği anlatır. Bu kez Kenan'ın adamları Gül’ü kaçırırlar. Yusuf, ihbarcı babadan kızının yerini öğrenince silahını alıp fabrikaya gider. Kenan'ı ve adamlarını sahte para bastıkları fabrikanın gizli bir köşesinde bulur. Gül'ün elleri ayaklan bir sandalyeye bağlanmıştır. Kanlı bir çatışmanın başladığı sıra Yusuf, kızın iplerini çözer. Kız kaçar ve polis-lere döndüğünde sevgilisinin kollarına atılır. Bu silahlı çatışmadan Yusuf, yara almadan kurtulmuş, Kenan ve adamları sahte para-larla kaçamadan cezalarını bulmuşlardır. “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder