Senaryo: Umur Bugay
Görüntü Yönetmeni: Orhan Oğuz
Müzik: Cahit Berkay
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün
Yardımcı Yönetmen:
Muzaffer Hiçdurmaz, Reji Asistanı: Ümit Volkan, Kamera Asistanı: Cem
Molvan, Dekor Sorumlusu: Fatma Girik, Renk Uzmanı: Sabahattin
Hoşsöz, Laboratuar: Selahattin Kaya, Ziya Uçak, Mustafa Uçak,
Montaj-Senkron: İsmail Kalkan, Negatif Kurgu: Gültekin Çavuş, Ses
Mühendisi: Erkan Esenboğa, Set Ekibi: Mustafa Buvan, Nejat Buvan,
Ahmet Servidal, Işık Ekibi: Ömer Ekmekçi, Nezih Yücel, Remzi Ekmekçi,
(Lale Film Stüdyosunda Hazırlanmış, Yeni Stüdyoda Seslendirilmiştir).
Oyuncular: Kemal Sunal (Nuri amca), Fatma Girik
(Sevtap), Ulvi Alacakaptan (boyacı Şükrü), İhsan Yüce (Rasim amca), Erdal
Özyağcılar (Latif), Necdet Yakın (Berber Selami), Nezahat Tanyeri (Adem
annesi), Gülümser Gülhan (Petra), Nubar Terziyan, Yaşar Güner (Müezzin Lütfü),
Cevdet Arıkan (polis), Nezih Tunar, Jale Efecik (Berna), Mine Soysal, Tuncer
Sevi (kahveci), Ahmet Açan (postane md.), (Tanju Şarman, Can Kolukısa (Ferit
bey), Ali Karagöz (Ahmet), Orkide Erdem (Latifin kızı), Muadelet Tibet, Çocuk
Yıldızlar: Orkide Yenice, Harun Aşçı,
Konu: Kemal Sunal'ın vazgeçilmez komedi
filmlerinden biri olan "Postacı" da bu kez ünlü bir kadın sanatçı rol
alıyor. Fatma Girik evde kalmış bir kızı canlandırıyor. Postacıyla olan
ilişkisine, Almanya'da bulunan ve sonra Türkiye'ye dönen ağabeyi karşı çıkıyor.
Film, ağabeyin ikna edilme çabalarını ve postacının sonunda hem kıza, hem de
ağabeyinin paralarına kavuşmasının öyküsünü anlatıyor.
*Kemal Sunal, günümüz Türk sinemasında
filmleri en çok iş yapan oyuncu olmayı sürdürüyor. Bunca sıkıntı, bunca zam,
bunca yaşam zorluğu içinde seyircinin güldürüye bu yolla avunmaya çalışmasına
şaşılır mı? Sunal'a bu kez ünlü bir kadın oyuncu, Fatma Girik eşlik ediyor.
Girik, biraz 'evde kalmış' bir kızı canlandırıyor. Postacıyla olan ilişkisine,
Almanya'da bulunan ve sonra Türkiye'ye dönen ağabeyi karşı çıkıyor. Film,
ağabeyin 'ikna edilme' çabalarını ve postacının sonunda hem kıza, hem de
ağa-beyin paracıklarına kavuşmasının öyküsünü anlatıyor. "Postacı",
ek boyutlu bir hikâyenin filmi olarak kalıyor. Postacı/ağabey zıtlaşması,
baştan sona filme egemen... Umur Bugay, senaryosunu değişik ayrıntılarla,
gözlemlerle zenginleştirmesini bilememiş. Oysa Umur, zamanında "İşte
Hayat'lan, "Hasip ile Nasİp"e ne güzel güldürü senaryoları yazmış bir
yazardı. Memduh Ün'ün işIek anlatımına ve Sunal/Girik ikilisinin rahat, emin
oyunlarına karşılık, "Postacı" tek boyuta sıkılmış, pek güldürmeyen,
bir hayli espri yoksunu bir film olarak karşımıza çıkıyor. Bu arada, Erdal
Özyağcılar'ın son derece başarılı "ağabey" kompozisyonuyla filmin en
iyisi olduğunu belirtmek isterim... Özyağcıİar, Şener Şen'e ciddi bir rakip
olduğunu gösteriyor, bu rolüyle. “Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve
Sinemamız”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder