Senaryo ve Yönetmen: Mesut Uçakan
Foto Direktörü: Seraç Karan
Yapım: Sur Filmcilik ve reklamcılık A.Ş. Ömer İ. Tekinkaya
Montaj Şefi: Özdemir
Arıtan, Stüdyo Şefi: Recai Karakaş, Seslendirme Yönetmeni: Tuncer
Aydınoğlu, Set Amiri: Ekrem Çınaroğlu, Set Teknisyenleri, Samim
Meriç, Aslan Gül, Prodüksiyon Asistanı: Sami Kılıç, Reji Asistanları:
Yaşar Sadoğlu, Şevket Demirkaya,
Konu: Arayan bir gençlik kesiminin var olması ve
bunun düşüncülerini sinema yoluyla da anlatmaya çalışması doğal .. Bu tür bir
sinemaya karşı olmadığımızı, bu sü-tunlarda sırası geldiğinde bir kaç kez
ortaya koyduk. Hele Türkiye gibi karışık bir dönemde yaşayan bir toplumda
sözgelimi İsmet Özel gibi solculuğun uç noktalarından maneviyatçılığın uç
nok-talarına geçmiş ozanların bulunduğu düşünülürse, bu tür bir
"değişim"in, özel bir durum olmasına karşın anlatılmaya çalışılmasının
ilginç olacağı düşünülebilir ...
Ne var ki Mesut Uçakan, bunu yapacak kişi değil... "Türk
Sinemasında ideoloji" isimli kitabın yazarı, kamerayı da kalem kadar
beceriksizce kullanıyor. "Lanet", anlatılmaz ilkellikle,
tutarsızlıkta bir film ... En "ciddi" sahnelerinde istemeden komik
olan kötü oynanmış kötü yönetilmiş bir yapım ... Saraçhane parkında Uzak doğu
rahipleri gibi kendini yakarak intihar eden Müjde Ar’la birlikte sağcı görüşün
Mesut Uçakan ve benzerlerine bağladığı sinemasal umutlar da kavrulup gidiyor.
“Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 226 ”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder