Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Suphi Tekniker
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Uzman Film/Kadir Turgut, Ferit Turgut
Prodüksiyon Amiri: Cihat Karaman, Set Ekibi: İsmail
Kündem, Ömer Babu, Erdal Şumer, Işık Ekibi: Salim Yaşar, A. Rıza, Yönetmen
Asistanları: Ali Kıvırcık, Faruk Turgut, Renk Uzmanı: Kaya Ören,
Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Senkron: Turgut İnangiray, Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiş,
Yeni Film stüdyosunda seslendirilmiştir.
Oyuncular: Cüneyt Arkın, Orhan
Günşıray, Filiz Özten, Nejat Özbek, Hikmet Taşdemir, Aliye Rona, Talât Gözbak,
Şenay, Tevfik Şen, Seyfettin Aydemir,
Konu: SU , Cüneyt Arkın’ın kariyerinin 1980’li
yılların ilk yarısındaki çok özel bir dönemi olan çetin İnanç ortaklığında
gerçekleştirdiği filmlerinin başlangıcıdır.1981 yapımı film 1983 ve 84
yıllarında tamamen oturmuş Arkın - İnanç stilinin hamurunun yoğruluşudur. Film
hızlı bir şekilde başlar ve bu yüksek tansiyon film boyunca muhafaza edilir .
Keban Barajı için sadece emeğini , terini değil kanını canının bir parçası
kadınını ve oğlunu suya feda etmiş "deli" mühendis Murat ve aynı
anadan olmayan üvey kardeşinin mücadelesidir. Aslında dünyanın var oluşundan bu
yana süregelen iyi ve kötünün mücadelesi ...
Baraj bölgesinde bir kumar cenneti
yaratmak amacıyla tüneller açılması ve yol yapımı beraberinde dinamitleme
çalışmalarını getirmiştir . Mühendis Murat "su dağlarda tek bir fidan tek
bir can yoldaşım kalsa da " diyerek baş koyduğu yolda bu çalışmaların
tehlikesini sezmiş ve tüm gücüyle halkı da kardeşini de uyarmaya çalışmaktadır.
Suyun affetmeyeceğini hissetmektedir . Kayaları dinler suyun akışını izler
gelecek felaketin kapıda olduğunu haykırır . Baraj bölgesinin jeolojik yapısı
dinamitleme sonucunda oluşacak sarsıntıları karşılayamayacak zayıf bir toprak
katmanına sahip olabilir ve bu da heyelana dolayısıyla barajın çökmesine yol
açacaktır. Bir tek ampulün dahi boşa yanmaması gereken bu zamanda bir işe
yaramayan reklam panolarınızı çalıştırmayın süslü salonlarda mücevherlerinizi
sergilemek için memleketimizin bereket kaynağını tüketmeyin, Keban’ın yavrum
canım oğlum seni seviyorum" Filmde bu şekilde toplumsal mesajlar içeren
kült repliklerin bulunduğu bir bölüm vardır . Bu açıdan Arkın’ın
"duygularıyla" oynayan bir aktör olmasının zirvedeki örneklerinden
birisidir.
Arkın bu konuşmaları yaptığı sahnelerde yalnızdır . Baş
mühendisliğini yaptığı barajı oğlu gibi görmektedir. Her baba gibi oğlunun
üzerine titrer çünkü her evlat gibi o da Türkiye’nin geleceğidir . Bu duyguyu
samimiyetle ve ruhla izleyene hissettirmek sanatsal bir başarıdır . Aksiyon
dozu diğer inanç Arkın filmlerine kıyasla daha makul ve sosyal mesajların
verilişi açısından son derece başarılı olan su sürekli şekilde benzetildiği
Köprü filmine sadece bu özellikleri ve Arkın’ın oyunculuğu (kendi başına
oynadığı sahneler, aksiyon sahnelerindeki tartışılmaz başarısı ve köprüye
bağlanma sahnesinde Yeşilçam kadar dünya sinemasında bile pek çok oyuncunun
cesaret edemeyeceği bir tehlikeye atılması) ile çok daha ileride ve hoş bir alternatiftir,
(www.cuneytarkin.com)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder