Senaryo: Safa Önal (Vizonlu Venüs filminden)
Foto Direktörü: Salih Dikişçi
Yapım: Emek
Film/Nazmi Özer
Set
Ekibi: Erdal Sümer, Ercan Tuman, Selahattin Süer,
Kamera Yardımcısı: Erdal Kahraman Prodüksiyon Yardımcısı: Günay
Güner, Yönetmen Yardımcıları: Şahin Gök, Nursan Esenboğa, Prodüksiyon
Müdürü: Mustafa Doğan, Montaj, Senkron: İsmail Kalkan, Negatif
Montaj: Gültekin Çavuş, Suat İşlek, Seslendirme Yönetmeni: Esen
Günay, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Laboratuvar: Selahattin
Kaya, Ziya Uçak, Mustafa Yıldız, Şarkılar Söz ve Müzik: Selami Şahin,
Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz,
Lale Film Stüdyosunda hazırlanmış ve Yeni Stüdyoda
seslendirilmiştir
Oyuncular: Türkan Şoray (Feride), Can Gürzap
(Orhan), Neriman Köksal (Nurten), Metin Serezli (Kenan), Nevra Serezli
(Müzeyyen), Hüseyin Kutman (Kapıcı İsmail), İhsan Devrim (Necip), Sami Özaltın
(Doktor), Ahmet Açan (Doktor), Hakkı Kıvanç (Kaptan), Turgut Savaş (Turgut)
Salih Öz, Saadet Cırkanlı,Küçük Yıldız: Cem Ermiş (Kerem),
Konu: Film, evli bir iş adamıyla bir hayat kadını
arasındaki aşkı konu edinir. Büyük bir şirketin sahibi olan Orhan’ın başarılı
bir iş hayatı vardır. Ancak iş hayatında elde ettiği başarıyı evliliğinde
yakalayamamıştır. Bu nedenle evliliğinde bulamadığı mutluluğu tek gecelik
ilişkilerde arar. Bununla birlikte tek gecelik ilişkilerini ilerletmez.
Orhan’ın bu prensibi günün birinde tanıştığı Feride yüzünden bozulur. Karısının
durumdan şüphelenmesi nedeniyle sözünü bozarak Feride’yle birkaç kez görüşmek
zorunda kalır. Bu görüşmeler ikili arasında bir aşkın doğmasına neden olacaktır.
(Hasan Sakın)
* Türkan Şoray sinemamızda artık doruklara çıkmış bir
oyuncudur. Bir 'yıldız', katıksız bir stardır..... Şoray, aynı zamanda, yüksek
düzeyde bir oyuncudur. En zor rollerin altından bile ustaca kalkan.,. Cihan
Ünal'la olan evliliği ise toplumumuzda görülmemiş bir ilgiyle izlenmiş, son
ayların 'magazin alanındaki en büyük olayı olmuştur. Ve "Metres", tam
bu olayların üstüne gösterime çıkarak, sinemamıza şimdiye dek gördüğü en büyük
hasılatı getirmiş, çeşitli çevrelerden (özellikle 'sosyetemizden) birçok kişi
ise, alışkanlıklarının tersine izledikleri bu yerli filmimizi çok 'güzel'
bulmuşlardır. Ve unutmadan söylemeli, Türkan Saray, bir 'telefonlu fahişe'yi
oynadığı bu filmde her sahnede giysi değiştirmekle, Bu arada 'namus'
konularında hepsini de kendine pek yakıştırdığı kıyafetlerin birini çıkarıp
Öbürünü giymektedir pek duyarlı olan toplumumuz, Şoray'ı bu filmdeki rolüyle
bile bağrına basmak-tan, sonunda yaptığı 'fedakârlık' için Şoray'la birlikte
gözyaşı akıtmaktan geri durmamıştır...
Ama ünlü öyküdeki gibi,
birinin çıkarda 'krala çıplak olduğunu' söylemesi gerekiyor. Biz bunu yapalım
ve "Metres"in son derece kötü bir film olduğunu söyleyelim.
Yapımcıları, istedikleri güncelliğe cuk oturmasına borçlu olduğu iş başarısıyla
övüne dursunlar. "Metres yüzeysel konusuyla Şoray dahil herkesin müsamere
düzeyini aşmayan iğreti oyunuyla, sinemamızda şimdiye dek sayısız kez
kullanılan tüm klişe söz, durum ve davranışları utanmazcasına birer kez daha
yağmalamasıyla seyri zor, ilkel, boyutsuz bir filmdir. Selami Şahin'İn güzel
sarkışını dinleyip Şoray'ın açılmış saçılmış halini ve birbirinden güzel
giysilerini İzlemeyi 'sinema' sananlara bir sözümüz yok zaten... Ama sinema,
bizim gönül verdiğimiz, savunduğumuz insan gerçeğine yönelik onurlu sinema bu
değil... En büyük iş başarıları bile, bu gerçeği sinema tarihinden saklamayı
sanırım ki başaramayacak...(Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder