Yönetmen: Feyzi Tuna
Senaryo
Vural Pakel
Foto Direkytörü: Cengiz Tacer
Yapım: Metin Film / Işık Toraman
Prodüksiyon: Mustafa Oğuz, Nejat Buvan, İbrahim Aksakal, Reji Asistanı: Tahsin
Demirant, Kamera Asistanı: Ali Özügül, Işıklar: Yusuf Tümen,
Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Taner Oğuz, Negatif
Montaj: Osman Bilen , Stüdyo Teknik Elemanları: Recai Karataş, Arif
Özalp, Tanaş Petridis, Adnan Açıkalın,
Kâmil İpekar,
Hüseyin Demirayak, Gündüz Yazıcıoğlu, Nevzat Dişiaçık, (Acar Film Stüdyosunda
hazırlanmıştır )
Oyuncular: Ekrem Bora (Celal Cemil), Mine Mutlu (Semra), Peri Han
(Şarkıcı), Orhan Günşıray (Polis Şefi), Süleyman Turan (Orhan), Mümtaz Ener
(Ahmet Erdem), Aydın Tezel, (Aydın) Hasan Ceylan (Yılgın Rıza), Behçet Nacar
(Gangster), Hüseyin Güler (fedai), Dündar Aydınlı (fedai), Ali Demir (Vestiyer)
Konu: “Adım
Cemil. Namı diğer ‘Cellat’. Hapisten yeni çıktım. Bir kiralık katilim ben.
Bütün hayatım boyunca bunu öğrendim. Benim için mazi ve istikbal yok.
Yapayalnız boş bir dünyada yaşıyorum. Doğduğum evi, çocukluğumun geçtiği
sokakları, memleketimi hatırlamam ben. Anamın babamın yüzünü hiç görmedim.
Ben doğduğumda onlar ölmüşler. Eller büyütmüş beni yetimhanelerde.
Hınç ve kin içinde yoğrulmuşum küçüklüğümden beri. Bana sevgiyi, yaşama tadını
tattırmadılar. Kinim, intikamım, mücadelem yaşamak için öldürmek, ölmemek için
öldürmek oldu. İnsanlığın kanunları bunlar. Aşksız, sevgisiz, kuru hayatımın
kanunları bunlar. Ama, artık ben de bıktım. Tükendim. Bıktım artık bu bataktan.
, arabayı ise ıssız bir sokağa bırakır Her şeyden dönmek istedim ama kaderim
beni bırakmadı. Öldürmeye, öldürtmeye mecbur ettiler beni. Dünyamı ‘Semrasız’
kurdular. Onsuz bıraktılar beni. Sonra gene demir parmaklıklar, soğuk taş
duvarlar. İğreniyorum artık bu hayattan, iğreniyorum.”..
Cemil’in ‘çalışma’ yöntemi genelde aynı; Bir aracıdan ‘ziyaret
edilecek’ kişiyi öğrenir. İş sırasında kullanacağı arabayı çalar. Tanıdığı bir
tamirci plakayı değiştirip silah verir. İki kaş arasına yerleştirilen tek
kurşunla görev tamamlanır. Tabancayı Galata Köprüsü’nden denize atar.
Tekniğini artık polis de öğrenmiş. Kahramanımız, bir gece Yılgın
Rıza’nın sıradan gibi görünen ‘sipariş’inin nelerle sonuçlanacağını bilemezdi.
Cemil, Büyük Nur Bar’ın sahibi ‘Sirkaf’ diye bilinen Ahmet
Erdem’in (o da eski bir sabıkalıymış) işini her zamanki şekilde bitirir. Ancak
öldürdüğü kişi, çok sevdiği ve ‘kötü kaderine ortak etmemek için’ terk ettiği
Semra’nın bile bilmediği babasıdır. Öldürten ise, genç kızın paragöz nişanlısı
Orhan. Amacı da ‘5 milyon değerindeki menkul ve gayrı menkul’den oluşan kalıtı
elde etmek. Sonradan “Yıllarca bu planı kurdum. İşi çok iyi düzenlemiştim. Ama
kiraladığım adamın Semra’nın sevgilisi çıkması her şeyi alt üst etti”
diyecektir.
Hemen hemen hiç gülmeyen kahramanımızın şakalaştığı tek kişi,
neredeyse iki arkadaş gibi oldukları Polis Şefi. Filmin sonunda, Cemil, o
dönemin birçok filminde olduğu gibi Tabancasındaki kurşunları boşaltıp polise
saldırır. Ölmeden önce, niye böyle yaptığını soran Polis Şefi’ne “Terfi etmen
için” diye karşılık veriyor. (Yine bir başka sahnede “Terfin için tevkif
edilmem icap ediyorsa, bir kolaylık yapabilirim” demişti. Ama bu kadarını kimse
beklemiyordu.) ( Murat Çelenligil – Sinematürk Internet veri tabanı)
Yönetmen Jean-Pierre Melville’nin (1917-1973) Georges Pellegrin ile beraber yazdıkları senaryodan 1967 yılında filme çektiri “ Samourai, Le” (Samuray) isimli filmden uyarlama. Bu Fransız yapımı filminde rol alan oyuncuların bazıları şunlardır: Alain Delon (1935), François Perier (1919-2002), Nathalie Delon (1941)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder