Senaryo: Şahin Gök, (Burhan
Arpad’ın aynı isimli romanından)
Görüntü Yönetmeni: Aytekin
Çakmakçı
Yapım Koordinatörü: Batu
Özer
Yapım: Emek Film/Nazmi özer
Türker İnanoğlu
“5555 Afişle Türk Sineması” kitabında yer alan film afişinde Safa Önal’ın adı
yerine Şahin Gök’ün adı yer almıştır. (y.ö)
Set Ekibi: Yaşar Davutoğlu, Emin
Özay, Sabahattin Anlı, Işık: Gürcan Küçüker, Haluk Erkan, Ertan
İstanbullu, Makyaj: Abdullah Gonca, Laboratuar: Selahattin Kaya,
Mustafa Yıldız, Negatif Kurgu: Mustafa Kul, Kenan Hacaman, Sesleri
Alan: Necip Sarıcıoğlu, Gültekin Çavuş. Yönet-men Asistanı: Süreyya
Tezel, Kamera Asistanı: Ahmet Servidal, Yapım Görevlisi: Rauf
Ozangil, Yapım Koordinatörü: Batu Özer, (Yeni Lale Film Stüdyosunda
Hazırlanmıştır.)
Oyuncular: Serpil Çakmaklı (Zehra), Hakan Ural
(Halil), Pakize Suda (Leman), İhsan Yüce (Nuri), Cengiz Sezici (Artin), İhsan
Baysal (Kara Hüseyin), Erdal Tosun (Remzi), Hikmet Karagöz (manav İbo), Murat
Tokmak (yetim), Birol Işın (pavyon müşterisi), Seyfettin Karadayı, Enver
Dönmez, Kudret Karadağ, Nuran Yalçın, Sibel Savaşçıoğlu, Sami Hazinses, Ahmet
Balıkçı, Orhan Çoban, Murat Tokmak, Cengiz Karabulut, Erol Şen,
Konu: Balıkçılık yaparak hayatını kazanan
(Halil (Hakan Ural), bir gece arkadaşlarının ısrarıyla birlikte pavyona
eğlenmeye giderler. Bu renkli gecenin etkisine kapılan genç, ilgiyle izlediği
dansöz Zehra'ya (Serpil Çakmaklı) yakınlık duyar. Annesi ve yengesiyle mütevazi
bir yaşam süren Halil, o geceden sonra Zehra'nın çalıştığı pavyonun gedikli
müşterisi olur. Ne var ki Zehra'nın her pavyon kadını gibi bir belalısı
vardır. Halil, şimdi bu tehlikeli dünyanın çıkmazından nasıl kurtulacaktır.
v Safa Önal’ın senaryolarını yazdığı
“Vesikalı Yarim” ve “Alnımdaki Bıçak Yarası”, Sait Faik’in bir meyhane
ortamında dinlediklerinin romana (Menekşeli Vadi) aktarılmasından başka bir
şey değildir. Sait Faik’in bir meyhanede sohbet ettiği arabacı Bayram,
meyhanelerde tanıştığı Seher ile yaşar, onun yüzünden kavgalara karışır.
Ailesini Seher yüzünden terk ettiğini ve yedi yıldır gitmediği evine
götürmesini Sait Faik’ten ister ve S. Faik o gece Bayram’ın evinde kalır. Yıllar
sonra yolu menekşeli vadiye düşen yazar Bayram’ı ve karısını tarlada çalışırken
görürse de, Bayram yazarı tanımaz”. Lütfi Akad’ın yönetmenliğini yaptığı
“Vesikalı Yarim” filminde, Halil (Bayram, Halil olmuştur) manavlık yapar. Bir
gece arkadaşları ile gittiği pavyonda gördüğü Sabiha’ya (Seher) aşık olur ve
işini, evini, ailesini terk edip Sabiha ile birlikte yaşamaya başlar. işsiz
kalır, küçük tezgahlarda satıcılık yapmaya kalkar, Sabiha da pavyonu bırakır
sonunda Sabiha Halil'in babası ile konuşup durumu öğrenince. Halil'in
hayatından çıkmaya karar verir. Halil ailesine döner. Konu sonradan çeşitli
yeni çevrimlerle tekrar tekrar ele alınır. Öte yandan aynı konunun işlendiği
Burhan Arpad'ın “Alnımdaki Bıçak Yarası” romanında Zehra, Seher’le (Sabiha) aynı
konumdadır ama daha genç olan Kazım, Bayramın (Halil) aksine bekardır. Bir
akrabasının yanında, çay ocağında çalışır. Sait Faik'in öyküsü ismi de
değiştirilmeden Menekşeli Vadi adıyla metne bağlı kalınarak TRT tarafından TV
filmi yaplır. TRT daha sonra ki yıllarda edebiyatçılarımızdan yaptığı
uyarlamalar kapsamında Sait Faik öykülerinden yapılan bir kolajda (Havada
Bulut) Menekşeli Vadi Öyküsü diğer öykülerle birlikte (öyküler birbirine
yedirilerek) tekrar ekrana getirir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder