Powered By Blogger

8 Mart 2020 Pazar

YÜZ KARASI/ŞÖHRETİN SONU (1981)


Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Fuat Özlüer
Eser: Erdoğan Tünaş
Kamera: Çetin Gürtop
Müzik: Muzaffer Özpınar
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu
Yönetmen Yardımcısı: Zafer Par, Kamera Asistanı, Hakan Gürtop, Şarkılar: Bülent Ersoy, Işık Şefi: Ergun Şimşek, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Montaj: Mevlût Koçak, Negatif Montaj: Mustafa Kul, Renk uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: Selahattin Kaya, Prodüksiyon Amiri: Selahattin Koca,
(Yeni Lale Film stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Bülent Ersoy, Sepil Çakmaklı, Ekrem Bora, Yusuf Sezgin, Nedret Güvenç, Şemsi İnkaya, Mehtap Ar, Diler Saraç, Abdurrahman Palay, Hakkı Çağdaş, Nejat Gürçen

Konu: Bir gazinoda assolist olarak çalışan Bülent (Bülent Ersoy) son zamanlarda patronu Nihat (Ekrem Bora) dahil herkesin kalbini kırar. Kadın gibi giyinmekte, davranmakta ve tepkiler almaktadır. Yardımcısı Doğan da (Bülent Bilgiç) yanlış yorumlardan korkup işi bırakmıştır. Okul arkadaşı Aslı (Serpil Çakmaklı) Bülent’teki değişimi önemsemeden onu sevmektedir. Murat (Yusuf Sezgin) ise, Aslı’yı bir türlü bu tutkusundan vazgeçiremez. Bülent aslında kaprisleri ile Aslı’yı kırdığı için üzgündür. Erkek mi, kadın mı olduğunu bilememek onu yıpratmaktadır. Doktoruna küçüklüğünü anlatırken orta halli bir ailede gizlice bebeklerle oynayıp bir kız gibi büyüdüğünü söyler. Kadın eşyalarına ve makyaj malzemelerine olan eğilimini vurgular. Lise sonrası konservatuarda Aslı ve Murat’la sıkı dostluk kurmuştur. Eve geç geldiğinde babasından yediği tokatla dönmemek üzere evden kaçmış, kulüpte çalışırken ünlü menajer Nihat sayesinde gazino-ya geçmiştir. Doktoruna ayrıca Aslı’yı asla erkekçe sevemediğini anlatır. Dok-toru Aslı ile ilişkisini sürdürürse bunalım-dan çıkabileceğini söyler. Aslı Bülent’in evindeki kadın giysileri ve mücevherler-den olumsuz etkilenir. Yavaş yavaş Aslı da, Doğan da ondan uzaklaşmaya başlar. Nihat da Bülent’in bu ikileminden rahatsızdır. Aslı’dan ayrılan Bülent, Murat’a gidip genç kızı mutlu etmesini rica eder. Daha sonra Aslı ile Murat evlenirler. Nihat sürekli geciken Bülent’i işten kovar, Bülent sahneyi bırakır, aile-sine dönmek isterse de reddedilir. Yıkı-lan Bülent, bir gün sarhoş sarhoş Murat’ı dinlerken nişanlısı ile gelen Doğan için rezalet çıkarıp tutuklanır. Nihat sayesinde mahkemede serbest kalan Bülent, basının önünde kamuoyundan özür diler…

► Film, sözü edilecek filmlerden değil. Çünkü, her karesiyle sinemadan nasibini hiç almamış garip bir resimli roman tarzında ve üslubunda bir dizi hareketli, görüntüler dizisinden başka bir şey değil. (Burçak Evren, Gösteri, 6.5.1981)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder