KURT KANUNU (1991)
Senaryo
ve Yönetmen: Ersin Pertan (Kemal Tahir’in Romanından), Görüntü Yönetmeni: Aytekin
Çakmakçı, Yapım: Sanmal
Film/İrfan Tözüm Reji Ast: Sema Büyüksungur, Makyaj: Oya Tolga, Makyaj
Ast: Şükran Çalık, Müzik: Arif Erkin, Kuaför: Talat Tekcan,
Prodüksiyon Amirleri: Mustafa Koç, Muhittin Ayan, Kurgu: Ayhan
Ergürsel, Sanat Yönetmeni: Annie G. Pertan, Yardımcı Yönetmen: Aslı
Altan, Teknik Yönetmen: Mehmet Beyazıt, Görüntü Yön. Yrd: Bülent
Terzioğlu, Sanat Yön. Yrd: Türkan Tombul, Sanat Yön Stj: Özlem
İkişık, Eğli Kefele, ilstrasyonlar: Nurol Birden, Jenerik: Özkan
Sevinç, Video Çekim: Birhan Taşkıran, Set Ekibi: İsmail Kündem,
Nazif Kündem, İbrahim Tekin, Işık Ekibi: Oğuz Yaralı, Ali Meyel, Erol
Erten, Işık Teçhizatı: Gürsan Işık Servisi, Negatif: Kodak/Eastman,
Laboratuar: Şafak Film Stüdyosu, Seslemdirme Yön: Mustafa
Alabora, Film Banyo: Ekrem Şen, Arif Şengül, Renk Düzenleme: Türker
Vatan, Şakir Yörük, Film Baskı: Veli Burç, Uğur Orbay, Negatif
Montaj: Bülent Özayan, Temel Aşkıran, Ses Kayıt ve Miksaj: İdris
Üstün, Burhan Şahin,
Oyuncular: Mehmet Akan,
Aslı Altan, Hümeyra, Berhan Şimşek, Şahika Tekand, Yılmaz Zafer, Aydemir Akbaş,
Erol Keskin, Nihat Akcan, Yalçın Akçay, Yasemin Aklaya, Cem Davran, Osman
Görgen, Bennu Gerede, Hikmet Karagöz, Can Kolukısa, Eray Özbal, Rasim Öztekin,
Ümit Yesin, Suna Selen, Karakter Rollerde: Metin Baydaş (Ziya Hurşit,
Güner Kayar (Laz İsmail), Mehmet Beyazıt (Rum Garson), Ersin Pertan (Rum
Katip), Nedim Doğan (Hatip Ağa), Annie G. Pertan (Nesibe Hanım), Türkan
İstanbul (Kalfa), Berktun Alpleri (Derviş Kahya), Oktar Durukan (İsmail
Canpolat), Mehmet Emin Yetim (Ali Fuat Paşa), Erol Şen (Cemal Paşa), Muzaffer
Çetinkaya (Köse Katip), Mustafa Koç (Jandarma), Muhittin Aysan (Sivil Polis),
1. Gazeteci: Vrehbi Aslan, 2.Gazeteci: Beşir Halbuni
Konu: 1926 yılı, Türkiye.
Çalkantılarla, belirsizliklerle yol alan zorlu ve katı bir süreç yaşamaktadır Anadolu.
Yeni Türkiye`nin yeni altyapısını kuracak olan adımların kesin ve bilinçli
direktiflerle atılması yanında, önlenemez bir tepki ve kapanmayan yaralara
neden olan direnginlik örnekleri de sergilemektedir. Ve düzensiz de olsa kurulu
bir saatin vurdumduymazlığıyla işleyen bu sürecin gözler önüne serdiği politik
fon üstünde, tüm insansı nitelikleriyle bireysel öyküler akışını sürdürmekte,
kişisel çatışmalar olumsuzluklarını sergilemeye devam etmektedir
Ödül:
Ankara Uluslararası Film Festivali’ncde (1992)
►Yasemin
Alkaya “en iyi yardımcı kadın oyuncu”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder