Senaryo ve Yönetmen: Tan Tolga
Demirci, Görüntü
Yönetmeni: İlker Berke,
Müzik: Semih
Taren Yapım: Energy Medya
ve Prodüksiyon/ Selay Tozkoparan , Ali Oğuz, Kurgu:
Ruşen Dağhan, Özel Makyaj: Ahsen Gülkaya, Özel Efekt Süpervizörü
Ömer Boduroğlu, Sanat Yönetmeni: Kaan Güreşçi, Yardımcı Yönetmen: Cem
Tabak, Yapım Koordinatörü: Engin Acuner, Yapım Asistanı: Sezgin
Acuner, Kamera Teknisyeni: Barış Sengelli, Negatif Kurgu: Kadir
Burç, Film Baskı: İlker Şen, Renk Düzenleme: Tolga Girici, Renk
Düzenleme Asistanı: Çetin Yılmaz, Negatif Kayıt: Cem Taşkara, Işık
Şefi: Gökhan Özgül, Final Miks: Usal Onan Karagözoğlu, Energy Medya ve Prodüksiyon: H. Ali
Erol, Uygulayıcı Yapımcı: h. Ali Erol
Oyuncular: Serkan Altunorak
(Tolga), Feride Çetin (Ebru), Halim
Ercan (Çağan), Bahar Yanılmaz (Didem), Bulut Köpük (Sibel), Ayşe Şule Bilgiç,
Fatoş Sılan, Timur Acar, Ceren Yorulmaz, Deniz İkizler,
&
Kapadokya’da müsamere yapanlar
Hayır, Gameda değil. O tanınmış gazete
dağıtım kuruluşu. Bu ise Gomeda. Filme göre, M.S. 5. yüzyılda içine şeytan
düşmüş sayılan gebe kadınların diri diri yakılmaları şeklinde ortaya çıkan ve
bizim Doğu Anadolu’da yaygınlaşmış bir mezhep. Kapadokya yöresine doğru
yolculuğa çıkan üçü kız beş genç, bu dönemin izlerini taşıyan kimi yazı ve
resimler keşfeder, gizli bir mağarada...Ve yolculuk başlar. Gizemli kişiler
yolda birden peyda olan çıplak bir kadın, esrarengiz bir kamyon şoförü, vs.
derken, asıl tehlikenin yörenin o ünlü yeraltı kentlerinde olduğu ortaya çıkar.
Ve daracık yeraltı mekanlarına dalan her genç, kendince korkunç olaylar
yaşar.
Türk sineması korku filmini yeni keşfetti. Keşke keşfetmez
olaydı...Özellikle AngloSakson damgalı gerçek korku başyapıtlarını bilmeyen,
hemen sadece son dönemdeki UzakDoğu örnekleriyle beslenmiş genç yönetmenler,
artık dijital kameralarına sarılıp film üstüne film çekiyorlar. Ve de “Büyü”,
“Gen” gibi kabul edilebilir örneklerin yanısıra, bence her açıdan “korkunç”
olan “Dabbe”, “Araf “ gibi garabetler çıkıyor.
“Gomeda” bence bunların ortasında bir yerde. Yani, filmde belli bir
sinema duygusu var. Özellikle açık bir sanat yönetimi çabası. Böylece, birçok
sahne kendi içinde belli bir görsellik taşıyor, hatta ürkünç olabiliyor. Ama asıl sorun senaryoda ya da hikayede.
Özellikle gerçek bir hikayesi ve entrikası olmayan bir korku filmini, sırf
dekormüziközel efekt üçlüsüyle yaratmak mümkün değil. Genç yönetmenlerin bunu
anlamaları ve öncelikle iyi bir hikaye bulmaları gerekiyor. (Atilla Dorsay)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder