İNŞAAT (2003)
Yönetmen:
Ömer Vargı, Senaryo: Serdar Tantekin, Ömer Vargı, Müzik:
Ömer Özgür, Görüntü Yönetmeni: Frenc Pap, Yapım: Filma Cass/
Ömer Vargı, Mine Vargı Kurgu: Ömer Vargı, Burçin Çınar, Sanat
Yönetmen: Zeynep Tercan, Ses: Janos Csaki, Yönetmen Yardımcıs: Tolgay
Ziyal, Dağıtımcı Firma: Warner Bros,
Oyuncular: Emre Kınay
(Ali), Suna Pekuysal (Yaşlı Kadın), Şevket Çoruh (Sudi), Yeşim
Büber (Nazife), Binnur Kaya (Ayşe), Ahmet Mümtaz Taylan (Nizamettin),
Nilgün Karababa (Genç Karı), Adnan Tönel (Deprem Mühendisi), Tuncay
Beyazıt (Şevket), Resul Okan (Şevket`in Adamı), Hüseyin Baylan (Şevket`in
Adamı), Şehsuvar Aktaş (Sedat), Murat Bavli (Koray), Şahin
Sekman (Şeref), Ali Yaylı (Celal), Nail Kırmızıgül (Ayhan), Okay
Şenol (Tarık), Günay Karacaoğlu (Televizyoncu Kız), Sinan Tuzcu (Cemal),
Şeref Umut (Kemal), Yıldız Kaplan (Güzel Kadın), Ferhunde
Hürol (Ayşe`nin Annesi), İlhan Kilimci (Sinirli Adam), İskender
Bağcılar (Politikacı), Ahmet Demir (Orta Yaşlı Adam), Faruk Savun
(Yaşlı Adam), Bahtiyar Engin, Ayşe Nil Şamlıoğlu (Çocuğun Annesi), Gökhan
Bozkurt (Televizyoncu Adam), Hasan Gümen (Güzel Kadının Yanındaki
Adam),Somer Karvan (İyi Giyimli Adam), Yıldırım Beyazıt (Kısa
Boylu Bıyıklı Adam), Sercan Bal (Çocuk), Cihat Mağara (Konuşan
Yaşlı Adam), Serkan Akdeniz (Genç Koca), Murat Keleş (Kekeme), Yılmaz
Çebi (Pizzacı Çocuk), Ahmet Taşdemir (Bankacı), Kemal Kazandı (İş
Adamı), Kaan Öztop (Taraftar), Kamil Atılan (Ceset Getiren), Nilgün
Aksalih (Ceset Getiren), Abdürrezzak Elçi (Japon Mühendis), Aziz
İzzet Biçici (Asayiş Polisi),
Konu: Ali ve Sudi
İstanbul’un gecekondu semtlerinden birindeki inşaatta çalışan, tek hayalleri
yeterli parayı toplayıp, kaçak işçi olarak İtalya’ya gitmek olan amelelerdir.
Bir akşam inşaatın sahibi olan , aynı zamanda bir mafya babasının şoförlüğünü
yapan Nizamettin’in ceset gömmesi ile faili meçhul mezarlığına dönüşmeye
başlayan inşaat , mahallenin güzel kızı Nazife, derdine çare arayan Ayşe, part
time şeyhlik ve mahallenin yaşlı teyzesi arasında hedeflerinden sapan Ali ve
Sudi, kendilerine bir çıkış yolu ararlar.
1993'teki Amerikalıdan başlayarak Türk
sinemasının yeni bir seyirci yaratması olayındaki kilometre taşları olan
Eşkıya, Her Şey Çok Güzel Olacak gibi filmlerin yapımcısı Mine Vargı ve
bunlardan Her Şey Çok Güzel Olacak'ı yönetmiş olan reklamcı Ömer Vargı'nın
yönetmenliğini yaptığı bir filmden umutlu olmamak için bir neden yok. Biz de
İnşaat'a bu umutla gittik.
Ve ilk başta filme hayran
olduk. Önce benim gibi bir mimar için harika bir açılış: kenti en lüks
yerlerinden Boğaz kıyılarından başlayıp toplu konutlardan geçerek en kenar
semtlere dek tarayan ve adeta kuşbakışı bir şehircilik yorumu sergileyen nefis
bir açılış. O uzak ve üvey evlat konumundaki semtlerden birinde, yarısı bitmiş
inşaat. Sonra, tam bir kara mizah konusu: inşaatın sahibi olan bir mafya şefinin
adamı aracılığıyla getirilip inşaata gömülen bir ceset. Ve sonra, ardından
başka cesetlerin akın etmesi ve iki saf işçimizin bu duruma alışıp giderek
yollarını bulmaya başlamaları ...
Bu
ilginç konu, uygun bir oyuncu kadrosu ve işlek bir çekimle anlatılıyor. Hemen
hepsi sinemayı ilk kez deneyen Emre KınayŞevket Çoruh ikilisi, Yeşim Büber ve
Binnur Kaya'yla temsil edilen 'kadınlar cephesi', tüm diğer yardımcı oyuncular.
.. Ve elbette, uzun süredir sinemadan uzak kalmış çok değerli Suna Pekuysal ..
Hepsi de çok iyiler.
Ne var ki işler aynı
parlaklıkta gitmiyor. Yarıya doğru film sanki birden duruyor ve ilk baştaki tüm
espriler ve komedi unsurları, anlamsız biçimde birbirini izleyen sahnelerde,
hiç yeni bir şeyler getirmeksizin tekrar ediliyor. Gerçi çok hoş bir final,
filmi biraz toparlıyor, ama neredeyse çok geç ...
Bir kez daha, sınırlı imkanlardan fışkıran
aslında iyi ve canlı bir proje, yeterince çalışılmamış ve sürekli espri, komik
durum ve şaka üretmek açısından yeterince işlenmemiş bir senaryoya kurban
oluyor. Ön çalışma eksikliğine verilmiş bu kaçıncı kurban, tam başarı yolunda
bu kaçıncı tökezleme? Ben de bilmiyorum ... “Atilla Dorsay, “Sinemamızda Çöküş
ve Rönesans Yılları” syf, 95”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder